-punctured-car-tire-roadside
Όλοι έχουμε νοιώσει την αίσθηση που σου αφήνει η εικόνα ενός σκασμένου ελαστικού. Δε χρειάζεται όμως πανικός. Ευτυχώς η τεχνολογία στο χώρο των ελαστικών, έχει πλέον προχωρήσει σε βαθμό που το do it yourself, είναι εφικτό, ακόμη και για αρχάριους….

Ας δούμε όμως πώς θα αντιμετωπίσουμε μία τέτοια κατάσταση:

 

  1. Αν είσαι καθοδόν…βγες στην άκρη.

 

Κόψε σταδιακά ταχύτητα και βγες από τον δρόμο ,χρησιμοποιώντας το φρένο απαλά, χωρίς απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης.Επίλεξε ένα καλά φωτισμένο μέρος και άναψε τα alarm.

 

  1. Εντόπισε το πρόβλημα

 

Σε τι κατάσταση βρίσκεται το ελαστικό; Αν χάνει αέρα με αργούς ρυθμούς, σταμάτα στο πρώτο βενζινάδικο, συμπλήρωσε αέρα και παρακολούθησέ το για λίγα χιλιόμετρα. Επανέλαβε αν χρειαστεί.

Αν ήδη είναι «πίτα», δεν έχεις τη δυνατότητα της προηγούμενης λύσης. Φόρα το φοσφοριζέ σου γιλέκο, βάλε το προειδοποιητικό τρίγωνο(αρκετά μέτρα μακριά) και πάμε να δούμε τί έγινε.

 

  1. Αν η ρεζέρβα είναι επιλογή…

 

Αν είσαι τυχερός και το όχημά σου διαθέτει ακόμη ρεζέρβα, θα χρειαστείς λίγη επιπλέον τύχη, το ελαστικό της ρεζέρβας να είναι φουσκωμένο…

Στο ευτυχές αυτό σενάριο , ήρθε η στιγμή που θα λερωθείς. Βγάλε τη ρεζέρβα από τον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, μαζί με το κλειδί και το γρύλο.

Πάρε το γρύλο και εφαρμόσέ τον στο «βελάκι» που σου υποδεικνύει το σπόιλερ του αμαξώματος. Ξεκινήνα να ξεκλειδώνεις τα μπουλόνια από τις ζάντες (αν δυσκολευτείς, πάτα πάνω στο κλειδί με το βάρος σου).Αφαιρέσε τον τροχό, βάλε τη ρεζέρβα, και εφαρμόσε ξανά καλά τα μπουλόνια. Έτοιμοι! Τώρα πάμε αργά, όχι πάνω από 60 χλμ./ώρα.Αν δεν τα καταφέρες, υπάρχει λύση, πάτα εδώ.

 

  1. Το κιτ επισκευής, η νέα γενιά ρεζέρβας

 

Το κιτ επισκευής δεν αποτελεί πανάκεια και δεν κάνει για όλες τις περιπτώσεις κλαταρίσματος. Εάν για παράδειγμα το ελαστικό έχει δυνατό κόψιμο ή τρύπα μεγαλύτερη των 4 χλστ. ή έχει τραυματιστεί γερά το προφίλ του ή έχει στραβώσει η ζάντα, τότε καλύτερα να απευθυνθείς εδώ.

Εάν η ζημιά δεν είναι τόσο μεγάλη, και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις,διάβασε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης εφάρμοσέ τες κατά γράμμα. Καλό είναι να φέρουμε την τρύπα που έχουμε εντοπίσει στο πάνω μέρος του ελαστικού, περιστρέφοντας τον τροχό, ενώ ιδανικά η βαλβίδα αέρα,θα πρέπει να βρίσκεται όσο τον δυνατόν ψηλότερα. Σύνδεσε το ρεζερβουάρ του στεγανωτικού υλικού στο κομπρεσέρ αέρα (εάν δεν είναι ενσωματωμένο) και ξεκίνα την διαδικασία φουσκώματος. Αμέσως η πίεση του αέρα θα στείλει το στεγανωτικό υλικό στον θάλαμο του ελαστικού. Φούσκωσε το ελαστικό μέχρι την ενδεδειγμένη από τον κατασκευαστή πίεση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το στεγανωτικό υλικό έχει καλύψει την μικρή τρύπα και είσαι έτοιμος για αναχώρηση. Εάν όμως δεις ότι υπάρχει διαρροή του υγρού, τότε είναι σίγουρο ότι δεν πρόκειται να δουλέψει η συγκεκριμένη λύση και θα πρέπει να απευθυνθείς σε οδική βοήθεια ή σε κάποιο κινητό σέρβις επισκευής. Σε κάθε περίπτωση , χρήζει η επίσκεψη σε βουλκανιζατέρ, καθώς δεν μπορείς να κάνεις πολλά χιλιόμετρα και με μεγάλη ταχύτητα. Μπορείς να βρεις το πιο κοντινό βουλκανιζατέρ εδώ.

 

  1. Στραβωμένη ή σπασμένη ζάντα

 

Τα νέα για εσένα δεν είναι καλά, καθώς η ρεζέρβα αποτελεί μοναδική πιθανή λύση, για επισκευή χωρίς βοήθεια, για μια σπασμένη ή στραβωμένη ζάντα. Παρόλα αυτά, τα κινητά συνεργεία επισκευής ζαντών και ελαστικών που δουλεύουν 24ωρα , θα μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημά σου άμεσα. Ενημερώσου εδώ.

Καλό θα ήταν να αναφερθεί ότι όλα τα παραπάνω, αποτελούν λύσεις ανάγκης, που δε θα σε γλιτώσουν σε καμία περίπτωση από την επίσκεψη σε βουλκανιζατέρ. Σε όποια λύση και αν τελικά καταλήξεις, θα χρειαστεί το συντομότερο δυνατό, να επισκεφτείς ένα κοντινό βουλκανιζατέρ.